Jak tworzyć ‘zaraźliwe’ treści?

“VIRAL. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści” Piotra Buckiego to bardzo ciekawa pozycja… chyba socjologiczna 🙂 

Każdy kto tworzy treści , szczególnie w sieci w celu ‘zarażenia’ nimi, jak największej ilości osób, powinien znaleźć w tej książce wiele inspiracji i takich gotowych rad, co zrobić, żeby ludzie czytali, zwracali uwagę, żeby zapamiętali i udostępnili.  Piotr rozkłada na czynniki pierwsze motywację do zaangażowania się w kontent i chęci podania go dalej. 

Ja zapamiętałam, że odbiorca ma powiedzieć czytając ‘o to o mnie!’ Czyli tytułując ten wpis powinnam napisać “Jak mam pisać, żeby czytali?”  licząc, że ludzie mający ten problem się zaciekawią się. A z kolei to co najczęściej kieruje autorów postów czy innych treści, to jednocześnie altruizm i narcyzm. Pisząc ten tekst sama mam wątpliwości, co bardziej kieruje mną, lubię myśleć, że jednak altruizm 🙂 

W tej książce pierwszy raz spotkałam się z definicją MEMu – który jak się okazuje, jest kulturowym odpowiednikiem… GENU. 

Lekko i praktycznie i tak jak lubię, wszystko oparte na danych i badaniach. Polecam!

Dajcie znać po lekturze, jak Wam się spodobała 🙂