Rozmowa kwalifikacyjna – cechy, które warto wyróżnić w trakcie rozmowy

job interview, rekrutacja

Cechy, które warto wyróżnić w trakcie rozmowy:

  • Komunikatywny/a. Jesteś kimś, kto ułatwia rozmowę i mówi sensownie. Sprawnie i jasno formułujesz przekaz. Nie owijasz w bawełnę – nie unikasz mówienia prawdy, czy też odpowiedzi na pytanie. Dajesz jasny sygnał, że potrafisz komunikować się z pracownikami na wszystkich poziomach organizacji. 
  • Pewny/a siebie. Wydajesz się mieć kontrolę i możesz skutecznie współpracować ze wszystkimi na różnych szczeblach w organizacji. Ale nie jesteś arogancki/a.
  • Zmotywowany/a. Jesteś efektywny/a – doprowadzasz sprawy do końca. Jesteś entuzjastyczny/a. Nie boisz się zadawać pytań. 
  • Energiczny/a. Pełny/a energii, szybki/a, zdecydowany/a w działaniu. Jesteś kimś, kto zawsze daje w swojej pracy więcej niż minimum.
  • Zdeterminowany/a. Kiedy robi się ciężko, nie poddajesz się. Dążysz do celu.
  • Niezawodny/a. Można na tobie polegać. Zawsze upewniasz się, czy zadanie zostało wykonane i czy zostało wykonane dobrze.
  • Analityczny/a. Przed wyciągnięciem wniosków rozważasz alternatywy.
  • Dobry słuchacz/ka. Wiesz, że im więcej słuchasz, tym więcej rozumiesz.
  • Szczery/a. Bierzesz odpowiedzialność za swoje decyzje. Nie boisz się przyznać do błędu, ale też potrafisz przyjąć pochwałę za dobre decyzje. 
  • Etyczny/a. Podejmujesz decyzje w najlepszym interesie swojego pracodawcy, a nie siebie.
  • Wydajny/a. Nie marnujesz pieniędzy, wysiłku, zasobów ani czasu.

     

Potrzebujesz wsparcia w poszukiwaniu pracy lub przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej? 

Zapraszamy na nasze sesje rozwojowe Coaching kariery